Friday, December 16, 2016

"සයපෙති කුසුම" විකෘතියක්ද? යථාර්තයක්ද?

"සයපෙති කුසුම" විකෘතියක්ද? යථාර්තයක්ද?

ශ්‍රී ලංකා සබරගමුව විශ්වවිද්‍යාලයේ මහා ශිෂ්‍ය සංගමයේ අධ්‍යාපන අනුකමිටුව මඟින් සංවිධානය කළ "සයපෙති කුසුම" චිත්‍රපටය ප්‍රදර්ශනය සහ සංවාදය පිළිබඳව අදහසක් මෙසේ පලකරන අතර අන්තර් විශ්වවිද්‍යාලයීය ශිෂ්‍ය බලමණ්ඩලයේ සහ මහා ශිෂ්‍ය සංගමයේ ස්ථාවරය නොව සිනමා පටය පිළිබද අදහස පමණක් මෙසේ පලකරන්නෙමු.


ආදරය යන්නට අප විවිධ අර්ථකතනයන් හා පැහැදිලි කිරීම් කිරීමට අප නොයෙක් අවස්ථාවල උත්සහ දරා ඇත්තෙමු. ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයටද එය එසේම වන්නේය.
මගේ කාර් එකනම්, මගේ පෙට්‍රල්නම් කාටවත් මොකෝ කියන්නැහේ කතාවක් විසාකේස චන්ද්රසේකරම් තිර පිටපතකට අකුරු කර රූප නගා රිදී තිරයටද විකෘත්තියක් එක් කිරීමට සමත් වී ඇත. සමලිංගික ප්‍රේමයක්? නුපුරුදු කතාවක් හා පිරිමින් ගැනම පිලිකුළක් ඇති කිරීමට විසාගේ උත්සහය ආරම්භයේ සිටම සමත් වූවායැයි හැගෙන්නට මහත් පරිශ්‍රමයක් ගත යුතු නොවන්නේය. නමුත් විසාට තම උත්සහය ඵල ගැන්වීමට මහත් පරිශ්‍රමයක් ගත යුතු වනවා නොඅනුමානය. ඒ තවමත් ලාංකීය සමාජය සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියක පසුගාමීකම් ගොඩනගමින් හා ආරක්ෂාකාරීව පවත්වාගනිමින් ඉදිරි පරම්පරාවන්ටත් පවරා දෙමින් සිටින නිසාවෙනි.
පෙම්වතියකට ආදරය කරන පෙම්වතෙක්, ඒ පෙම්වතියටම ආදරේ කරන තව පෙම්වතෙක්, කලින් පෙම්වතියට ආදරේ කරන පළමු පෙම්වතා. චිත්‍රපටය එහෙම රසවින්දනම් මේක කොලු සීන් එකක් වෙන්නෙ නෑ. හැබැයි අපි චිත්‍රපටිය බලන විදිහ කොහොමද කියලත් කතා කරමු.  ඇත්තටම එය සුන්දර කතාවක් වනු ඇතැයි සිතෙන්නට පුළුවන්. හැබැයි හිතන්න කොල්ලෙක් ආදරේ කරන කෙල්ලෙක්, ඒ කෙල්ලට ආදරේ කරන තව කොල්ලෙක්, ඒ කොල්ලට ආදරේ කරන අනික් කොල්ලා. දැන් පොඩ්ඩක් කතාව නීරස වේගෙන වගේම නුහුරු වීගෙන ප්‍රදර්ශනයට ප්‍රවේශයක් ගන්නවා. තව ටිකක් බලද්දි කතාවෙ චරිත හම්බෙනවා ඒ අයගෙ නමත් එක්කම. චමත්,නලීන්,සරසි. ඉස්සිට(සරසි) ආදරේ කරන චමත් සහ නලීන් නලීන්ට ආදරේ කරන ඉස්සි සහ චමත්, චමත්ට ආදරේ කරන නලීන් සහ ඉස්සි. පට්ට පටලැවිල්ලක් එක්ක විසා කතාව ඉස්සරහට අරන් යන්නෙ බහු ලිංගික ප්‍රවේශයක් එක්ක. 
මිනිස්සු සහ ගැහැණු කියන දේ තීරණය වෙන්නෙ බාහිර අවයව වලින් සහ හැගීම් වලින්. අපි ආදරයේදී තෝරගන්නෙ හැගීම් සමග ඇතිකරගන්න හැගීමක් විදිහට. ඒකට ලිංගිකත්වය කියන කාරණාවෙදි ශරීරය කියන සාධකයත් එකතු වෙනවා. එතකොට කොල්ලෙක්ව ආදරේ කරන්න කෙල්ලෙක්ම ඉන්න ඕනිද?
ඉස්සිට බස්සා(චමත්) ආදරේ කරනව. නමුත් චමත්ගෙ මනසෙ ගැහැණු ප්‍රතිබිම්බයක් සක්මන් කරනවා. "පිරිමි කිව්ටෙක්ස් ගාන්නෙ නෑ" කියල ඉස්සි කියද්දිත් බස්සට ඇගිලි පාට කරගන්න ආස හිතෙනවා. තව චමත් තමන්ගෙ කාමරේ ගැහැණු රූපයක් තියාගෙන ඉන්නව වගේම ඒ ශරීරය තමන්ට අහිමි වීම ගැන කණගාටු වෙනවා. ඒ චමත්ගෙ හිතේ ගැහැණු මනසක් තියෙන හින්ද. ආදරේ ආධ්‍යාත්මය තුළ නිර්මාණය වන්නක්නම් චමත්ගේ ආදරයට සුදුස්සෙක් වියයුත්තේ කෙල්ලෙක්ද? එහෙමත් නැත්තන් කොල්ලෙක්ද? කියන ප්‍රශ්නෙට උත්තර හොයන්න වෙන්නෙ දැන් තමයි. 
සමලිංගිකත්ව ලාංකීය සමාජය (සංස්කෘතිය) තුළ තවමත් ප්‍රතික්ෂේප වන්නක්. ලිංගිකත්වය ස්වභාවයෙන් උරුම වන්නක් වගේම ඒ වටා සංස්කෘතියක් ගොඩනැගෙනව. ඒ සංස්කෘතිය ඇතුලෙ තමයි ලිංගිකත්වයට අදාල සීමා මායිම් ගොඩනැඟෙන්නෙ. ලිංගිකත්වය සමලිංගික, බහුලිංගික සහ සංක්‍රාන්ති ලිංගික කියලා මූලික කොටස් තුනකට බෙදන්න පුළුවන්. නැවත වතාවක් සම ලිංගිකත්වය ගැහැණු ගැහැණු සහ පිරිමි පිරිමි ලෙසත් වෙනස් වෙනවා. ඒක ස්වභාවික දෙයක්. ඒ කියන්නෙ ලිංගිකත්වය තීරණය වෙන්නෙ ඒ ඒ පුද්ගලයගෙ තියෙන මනෝභාවයත් එක්ක වගේම තමන්ගෙ තෝරා ගැනීමට සහ ඒ වෙනුවෙන් පිළිගැනීමකට ඕනෑම පුද්ගලයෙකුට පිළිගැනීමක් තියෙන්න ඕනි.
නලීන් සමන්‍ය බහු ලිංගීක තරුණයෙක්. චමත් කිව්ටෙක්ස් මකද්දි වගේ අවස්ථාවල නලීන් චමත්ගෙ මනෝභාවයන් තේරුම් ගන්නව. ඒ කියන්නෙ චමත් භෞතිකව පිරිමියෙක් වුනාට ආධ්‍යාත්මය ගැහැණියෙක් කියල. නලීන් චමත්ට ආදරේ කරන්නෙ අන්න ඒ ආධ්‍යාත්මයත් එක්ක.  තමන්ගෙ මනසෙ ඉන්න ස්ත්‍රී ලිංගිකයට ආදරේ පිළිබද හැගීම ගලපගන්න වෙන්නෙ පුරුෂලිංගිකයෙක් එක්ක. ඒ හින්ද තමයි චමත් සහ නලීන් ආදරය කරන්නෙ. ඇත්තටම ආධ්‍යාත්මයන් එක්ක බැලුවහම එතන කිසි අප්සට් එකක් නැත්තෙ ඒකයි. චමත් කියන කෙල්ලට ආදරේ කරන නලීන්. ඒක හරිම සාමන්‍ය දෙයක්.
හැබැයි, ලංකාවෙ සහ බහුතරයක් රටවල පිළිගැනීම තියෙන්නෙ සහ සංස්කෘතිය ඇතුළෙ නිදහස තියෙන්නෙ විරුද්ධ ලිංගිකයන්ට විතරයි. ඒක සමාජයේ පොදු සංස්කෘතියට කා වද්දල අනික් සියලු බැදීම් ඇත්තවුන්ගේ ආදරය කිරීමේ නිදහස අහිමි කරල තියෙනව. සංස්කෘතිය බිඳගෙන යන්නෙක්ට පුළුවන් වෙනව තමන්ගෙ ආදරය කිරීමේ නිදහස වෙනුවෙන් සහ අයිතිය වෙනුවෙන් අරගල කරන්න. ඒ වගේම් ඔහුට හෝ ඇයට සිද්ද වෙනව මහ සමාජයේ සියලු ගැරහීම් සහ විවේචන විදදරා ගන්න. චමත්ගෙ හැසිරීම සමාජෙයෙන් ඔහුව කොන් කරන්න හේතුව වගේම චමත්ගෙ අයියාගේ බැනුම් ගැරහීම් සහ පන්සලේ හාමුදුරුවො චමතට ගමෙන් ඉවත්ව යන ලෙස පැවසීමටත් හේතුව සංස්කෘතිය තුළ නඩත්තු වෙන ගැහැණු පිරිමි බැදියාව පමණක් පිළිගැනීමයි. චමත් මනමාලියක් විදිහට අදිනකොට අම්මලා හිතන්නෙ අමනුෂ්‍ය දෝශයක් කියලා. මොනව වුනත් තවමත් ලාංකීය ජන සමාජය ඇතුලෙ මිත්‍යාව තදින්ම කා වැදිලා තියෙන්න බවනම් සත්‍යක්. අම්මා අන්තිමට තීරණය කරනව චමත්ගේ ආදරය සහ මනෝභාවයන්ට නිදහස ලබාදෙන්න. ඒ අභියෝගය සමාජයම එපා කියද්දි අම්ම භාරගත්ත වගේ අපි හැමෝටම වෙනවා ඒ සත්‍ය සහ යථාර්ථය පිළිගන්න.

- අධ්‍යාපන අනුකමිටුව-
- මහා ශිෂ්‍ය සංගමය - 
- ශ්‍රී ලංකා සබරගමුව විශ්වවිද්‍යාලය-

No comments:

Post a Comment